AM bedenkt en ontwikkelt inspirerende en duurzame leefomgevingen, voor de samenleving van vandaag en morgen. Gebieden moeten ruimte bieden voor ontmoeting, voor alle leeftijdsgroepen. Ook kinderen moeten zich thuis voelen in hun woonomgeving, daar volop kunnen spelen en zich veilig in de buurt kunnen bewegen. Vanuit die visie ontwikkelde AM een aanpak waarmee de belangen van kinderen en jongeren van 0 tot 18 jaar structureel een plek hebben in de ontwikkeling van nieuwe gebieden en de vernieuwing van bestaande buurten waar AM bij betrokken is. Op deze manier geven we kinderen letterlijk een plek aan de ontwerptafel. AM werkt voor de uitvoering van dit KIDS-programma samen met Jantje Beton.
Dinoland vindt dat kinderen op een leuke, inspirerende manier moeten kunnen spelen, leren en ontwikkelen. Niks is leuker dan op avontuurlijke wijze het leven ontdekken. Daarin vinden Dinoland en Jantje Beton elkaar. Elk kind moet kunnen buitenspelen, elke dag!
Dirk van den Broek
Sinds 2019 zet supermarkt Dirk van den Broek zich jaarlijks in voor Jantje Beton. Door middel van een statiegeldactie. Ook heeft deze supermarkt zich regelmatig beschikbaar gesteld voor de Jantje Beton Loterij. In alles is Dirk van den Broek hiermee een waardevolle partner van Jantje Beton.
DirkEibe motiveert buitenspelen door speeltuinen en beweegomgevingen te maken waar alle kinderen, inclusief en in elke leeftijdscategorie, fijn kunnen samenspelen en uitgedaagd worden. Van themawereld tot natuurlijke speelzone, van tiener freerun parcours tot peuter ontdekhoek. Buitenspelen doe je samen, en om dit mogelijk te maken werken Jantje Beton/branchevereniging LOS en Eibe samen.
Gio Coffee zet zich sinds 2020 met al haar klanten in voor Jantje Beton. Gio Coffee heeft impact maken een prominente plaats gegeven in de organisatie. Vandaar dat met ieder kopje koffie 1 eurocent wordt bijgedragen aan een speelsere wereld.
Vanaf 2022 maakt iamprogrez het voor Jantje Beton mogelijk om skills, talent en passie op een leuke en speelse manier zichtbaar te maken. De gebruikte technologie die deze skills bij kinderen inzichtelijk maakt, wordt doorvertaalt naar 21-eeuwse vaardigheden & job skills. Hiermee wordt de digitale barriere doorbroken door een brug te slaan tussen online en offline skills. Deze technologische oplossing is eerder ingezet voor het project Play to Move. Hierbij kregen basisschoolleerlingen inzicht in de vaardigheden die zij bezitten na het spelen van een spelletje. Meer informatie over iamprogrez.
KSP zet zich in voor voldoende kwalitatieve speelruimte. Een voorwaarde om lekker buiten te kunnen spelen zijn goede ondergronden. Hierin is KSP gespecialiseerd. Samen met Jantje Beton zetten zij zich in om meer kinderen buiten te laten spelen.
Myndr is voor ons een waardevolle partner omdat ook zij het welzijn van kinderen voor ogen hebben. De missie van Myndr is dat iedereen ter wereld weer baas wordt over zijn eigen aandacht, zonder de afleiding van algoritmes, pings en social media. Zodat kinderen een gezonde relatie leren aangaan met het internet. Ze hebben een Myndr-switch ontwikkeld; een flexibele internetfilter waardoor kinderen zich beter kunnen focussen en dingen zonder afleiding af krijgen. Meer tijd om buiten te spelen dus! Myndr heeft een eigen lesdag: ‘Dagje Uit’ gecreëerd. De dag staat in het teken van les zonder apparaten en internet. In 2022 deden al ruim duizend scholen mee! De samenwerking met Jantje Beton is een nieuwe stap op hetzelfde pad: samen lekker naar buiten!
De belangrijkste doelstelling van Speelplan is om veilige, uitdagende en toegankelijke speelruimte te realiseren en de kwaliteit van deze speelruimte te waarborgen. Dit sluit ontzettend mooi aan bij de doelen van Jantje Beton! Voldoende kwalitatieve speelruimte is ontzettend belangrijk, maar tegelijkertijd een grote uitdaging. Speelplan helpt Jantje Beton bij het verwezenlijken van haar visie.
Struyk Verwo Infra en Jantje Beton zijn in 2013 een meerjarige samenwerkingsovereenkomst aangegaan. Naast een jaarlijkse financiele bijdrage heeft Struyk Verwo Infra op zeventig Gezonde Schoolpleinen betonnen zit-en speelappels beschikbaar gesteld en speelelementen geleverd voor het NK Stoepranden.
Struyk Verwo Infra loopt voorop in nieuwe ontwikkelingen in de wereld van publieke bestrating in beton en natuursteen en levert een bijdrage in de duurzame en veilige inrichting van onze leefomgeving. MVO is een bewuste beleidskeuze en al jaren een van de hoofdpijlers in het ondernemingsbeleid. In 2018 heeft Struyk Verwo Infra als een van de eerste een certificaat ontvangen omdat ze aan strenge milieueisen voldoen. Lees meer over onze samenwerking op de website van Struyk Verwo Infra.
Unbox Now is het inspiratieplatform waar men terecht kan voor de leukste bord- en kaartspellen.
Ontdek welk spel bij jou past, leer nieuwe spellen kennen en probeer spellen zelfs GRATIS uit met ons Print & Play concept.
Spelen is belangrijk voor jong en oud. Of je nu kind bent of hoogbejaard; spelen helpt je te ontwikkelen als mens. In ons bewustzijn zorgt spelen voornamelijk voor plezier en vermaak, terwijl spelen eigenlijk bijdraagt aan een continu leerproces van een mens; want spelen is leren. Unbox Now is onderdeel van Asmodee the Netherlands, distributeur van bord- en kaartspellen en Trading Card Games. Met een portfolio bestaande uit onder andere Pokemon, Ticket to Ride en Exploding Kittens fungeert Asmodee als merkenhuis voor tal van mooie titels.
Sinds 2021 is Unive hoofdsponsor van het NK Stoepranden. Unive vindt net als Jantje Beton sporten, spelen en bewegen belangrijk. Fons Roosenboom, sponsormanager Unive: Om gezond te blijven, je goed te voelen en mensen te leren kennen is bewegen belangrijk voor ons allemaal. Het draagt bij aan een gezond en plezierig leven. Voor jong en oud, met of zonder beperking. Unive wil als Supporter van Sport bewegen en sporten voor iedereen toegankelijk maken. Het NK Stoepranden sluit goed aan bij deze waarden.